Jos Tolboom: Geitenhouderij en Eric Hubers: Pluimveehouderij

Opnieuw zijn twee vakgroepvoorzitters LTO nieuwe stijl benoemd. Ditmaal geitenhouder Jos Tolboom (44) uit Hoogland als voorzitter van de vakgroep Geitenhouderij en pluimveehouder Eric Hubers (51) uit Limburgse Ysselsteyn als voorzitter van de vakgroep Pluimveehouderij. Beide mannen zijn benoemd in het kader van de vernieuwing van LTO Nederland. ‘Wederom twee goede geschikte boegbeelden voor de sectoren. Ze passen in de nieuwe functieprofielen en hebben voldoende draagvlak onder de leden,’ reageert Marc Calon voorzitter van LTO Nederland.

Jos Tolboom

De 44-jarige geitenhouder heeft samen met zijn vrouw een bedrijf met 900 melkgeiten, 11 hectare grasland en een vergaderzaal. Jos Tolboom ziet zijn nieuwe functie als een uitdaging om te kunnen uitvoeren naast de dagelijkse werkzaamheden op zijn bedrijf. Maar hij wil zich graag voor de sector inzetten. ‘Het is een belangrijke functie voor de gehele geitenhouderij,’ aldus Jos Tolboom. ‘We moeten onze plaats in de maatschappij verdienen en verdedigen. En voor deze license to produce ga ik me hard maken.’ Tolboom gaat de functie als vakgroepvoorzitter overnemen van de huidige voorzitter Jeannette van de Ven.

Eric Hubers

Eric Hubers is de meest geschikte voorzitter voor de vakgroep Pluimveehouderij. Ook zijn functie als vakgroepvoorzitter werd opnieuw tegen het licht gehouden. Hubers past in het vernieuwde LTO Nederland goed in het functieprofiel voorzitter Pluimveehouderij. Naast zijn dagelijkse werkzaamheden voor zijn bedrijf met leghennen, vleesvee en akkerbouw wil Hubers zich sterk blijven maken voor de pluimveehouderij. ‘Het is en blijft een mooie sector om voor te werken,’ reageert Hubers. ‘Ook nu met de vernieuwing van LTO Nederland zie ik nieuwe kansen om extra sterk op te komen voor de belangen van de pluimveehouderij. Daarvoor krijgen we nu meer ruimte en het samen optrekken met de andere sectoren zal zorgen voor een krachtigere focus.’

28 juni 2017